Aweber instrukcja krok po kroku

W tym artykule dowiesz się jak założyć konto, stworzyć listę mailingową i wysłać pierwszy mailing w platformie AWeber. Zapraszam do instrukcji krok po kroku.

Aweber instrukcja krok po kroku

AWeber jest platformą, na której znajdziesz nie tylko narzędzia do e-mail marketingu. Umożliwia ona prowadzenie wielu działań w tym zakresie. W tym artykule poznasz jej podstawowe funkcje — zakładanie konta, tworzenie listy mailingowej i wysyłka mailingów.

Jak założyć konto na AWeber?

  1. Wejdź na stronę AWeber.

    aweber_konto_1.jpg
  2. Jeśli nie wiesz, czy aplikacja Aweber będzie odpowiadać Twoim potrzebom, możesz założyć darmowe konto. Wszystkie informacje odnośnie warunków darmowego pakietu znajdziesz w zakładce „Pricing”.

    aweber_konto_2.jpg
  3. Wejdź w zakładkę „Get AWeber Free”. W polu „First Name” wpisz swoje imię, a „Last Name” nazwisko. W rubryce „Email Address” wpisz adres e-mail, z którego zamierzasz wysyłać wiadomości. Kliknij „Sign Up”, aby się zarejestrować.

    aweber_konto_3.jpg
  4. Na kolejnej stronie znajduje się instrukcja dotycząca ukończenia rejestracji. Musisz wejść na konto podanego wcześniej e-maila, aby go zweryfikować. W treści e-maila znajduje się przycisk „Get started”. Kliknij w te pole.

    aweber_konto_4.jpg
  5. Po przekierowaniu na nową stronę musisz skonfigurować hasło. Najpierw wpisz adres e-mail w rubrykę „Email”. Następnie w polu „Password” wpisz wymyślone przez siebie hasło. Pamiętaj, że musi się składać z przynajmniej 6 znaków, nie może być łatwe do odgadnięcia, musi mieć małe i wielkie litery oraz przynajmniej jedną cyfrę lub znak specjalny.

    aweber_konto_5.jpg
  6. Na kolejnej stronie wybierz plan „Free” i kliknij „Continue”.

    aweber_konto_6.jpg
  7. Następnie aplikacja AWeber poprosi o informacje odnośnie Twojej firmy. W pierwszej rubryce wpisz jej nazwę, w kolejnej adres strony internetowej lub nazwę profilu w mediach społecznościowych. W ostatnim polu wybierz branżę, w której działasz. Po wypełnieniu pól kliknij „Continue”.

    aweber_konto_7.jpg
  8. Na kolejnej stronie musisz wpisać adres firmy — ulicę („Address 1”), miasto („City”), województwo („State / Province / Region”), kod pocztowy („Postal Code”) oraz wybrać kraj („Country”). Na koniec kliknij „Continue”.

    aweber_konto_8.jpg
  9. W kolejnym kroku musisz zaznaczyć, ile subskrybentów posiadasz. Wybierz pierwszą odpowiedź, jeśli nie masz jeszcze listy mailingowej. Drugą, jeśli ilość subskrybentów wynosi od 1 do 500, trzecią, jeśli od 500 do 5000 i ostatnią, jeśli masz ponad 5000 zapisanych adresów email. Kliknij „Continue”.

    aweber_konto_9.jpg
  10. Następnie możesz zaznaczyć, jakie są Twoje cele biznesowe. Po kolei są to: „poszerzyć grono odbiorców”, „wysyłać newsletter”, „sprzedawać produkty lub usługi online”, “przyciągnąć ludzi do sklepu fizycznego”, „dzielić się tworzonymi przez siebie treściami (wpisy na blogach, podcasty, itp.)”, „promowanie wydarzeń”, “inne”. Możesz wybrać kilka z nich i kliknąć „Continue”. Jeśli nie chcesz podawać tego typu informacji kliknij „Skip” i przejdź dalej.

    aweber_konto_10.jpg
  11. W ostatnim kroku możesz wybrać, jakich narzędzi używasz w prowadzeniu swojej firmy. Wybierz te, którymi się posługujesz i kliknij „Continue”. Możesz, tak jak w poprzednim etapie pominąć ten krok i kliknąć „Skip”.

    aweber_konto_11.jpg

To wszystkie kroki niezbędne do założenia konta na AWeberze. Chodźmy dalej! Zaraz stworzysz swoją pierwszą listę mailingową.

Jak stworzyć listę mailingową na AWeber?

  1. Zaloguj się na swoje konto w AWeber. Na pasku menu po lewej stronie znajduje się zakładka „Subscribers”. Rozwiń ją i wybierz „Add Subscribers”.

    aweber_lista_1.jpg
  2. Na ekranie pojawią się dwa pola. Wybierz „Import Multiple”, jeśli posiadasz przynajmniej kilku subskrybentów. Jeśli chcesz dodać każdego pojedynczo, to wybierz „Add One at a Time”.

    aweber_lista_2.jpg
  3. Możesz stworzyć listę mailingową na 2 sposoby: importować subskrybentów lub dodać ich pojedynczo.

Importowanie subskrybentów

W tej części dowiesz się, w jaki sposób możesz importować już istniejącą listę mailingową.

  1. Możesz importować listę subskrybentów na dwa sposoby: przesłać plik z danymi lub skopiować dane w odpowiedniej formie.

  2. Jeśli wybierasz pierwszy sposób, to najedź na pole „Drop your file to upload” i kliknij „Click to browse”. Następnie importuj plik ze swojego komputera. Pamiętaj, że musi to być plik w formacie .xls, .xlsx, .tsv, .csv lub .txt o rozmiarze do 65K wierszy lub 5MB.

  3. Drugi sposób polega na wklejeniu danych. Możesz to zrobić w polu „Type or paste subscribers”. Pamiętaj, aby zrobić to w odpowiedniej formie: dane każdego klienta muszą znajdować się w osobnym wierszu, najpierw powinien adres email, a po przecinku imię.

  4. Po wykonaniu tych kroków kliknij „Next: Map fields”. Możesz pominąć następne etapy klikając niebieski przycisk „Next” na dole z prawej strony przy każdym etapie.

    aweber_lista_3.jpg
  5. W zakładce „Map fields” wybierasz, w jaki sposób planujesz przetworzyć informacje o subskrybentach. Jeśli chcesz tylko dodać nowych subskrybentów i pominąć istniejących (jeśli tacy istnieją), to kliknij „Only add new”. Jeżeli klikniesz „Add new and update existing”, to oprócz dodania nowych subskrybentów, nastąpi aktualizacja informacji o już istniejących.

  6. Jeśli chcesz uporządkować dane o subskrybentach, to w kolumnie „Subscriber fields” przy adresie e-mail wybierz „Email”. E-mail jest jedynym wymaganym polem. Możesz pominąć przyporządkowanie tych kolumn i wybrać „Skip”.

  7. Na koniec kliknij „Next: Confirm Opt-in”.

    aweber_lista_4.jpg
  8. W następnym kroku możesz zadecydować, czy chcesz, aby nowi subskrybenci potwierdzali swój zapis na listę. Wybierz „No, they do not need to confirm to join my list”, jeśli nie lub „Yes, send my confirmation message to my new subscribers”, jeśli tak. Po wybraniu kliknij „Next: More Options”.

    aweber_lista_5.jpg
  9. Po przejściu na następną stronę możesz włączyć opcję dodania tagów do tego importu. Włącz ją lub pomiń klikając „Next: Background info”.

    aweber_lista_6.jpg
  10. W ostatnim etapie możesz udzielić informacji skąd pozyskałeś/aś subskrybentów. Jest kilka opcji do wyboru: „Zarejestrowali się na mojej stronie internetowej”, „Podali mi swoje dane osobiście”, „Kupili mój produkt lub usługę”, „Kupiłem tę listę”, „Inne”. Niżej możesz poinformować, czy import kontaktów odbył się z innej platformy mailingowej. Jeśli nie, zaznacz „No, they are not coming from another provider”, jeśli tak to kliknij „Yes, they are coming from another provider” i wybierz spośród podanych.

    aweber_lista_7.jpg
  11. To wszystkie kroki niezbędne do importu listy mailingowej. Na koniec kliknij „Submit your import”.

Dodawanie subskrybentów pojedynczo

W tej części dowiesz się, jak dodać każdego subskrybenta pojedynczo.

  1. W pierwszej rubryce „Name” wpisz imię i/lub nazwisko subskrybenta.

  2. W polu „Email” wpisz adres e mail subskrybenta- to jedyny wymagany punkt.

  3. W polu „Ad Tracking” poinformuj, w jaki sposób subskrybent zapisał się na Twoją listę.

  4. W polu „Tags” dodaj tagi, jeśli chcesz.

  5. Na koniec kliknij „Add Subscriber”.

    aweber_lista_8.jpg

I to tyle. Proste, prawda? Teraz czeka Cię bardziej kreatywne zadanie, czyli napisanie i zaplanowanie wysyłki pierwszego e-maila.

Jak zaplanować wysyłkę e-maila przez AWeber?

  1. Zaloguj się na swoje konto AWeber. W pasku menu z lewej strony wybierz „Messages” i kliknij „Drafts”.

    aweber_planowanie_1.jpg
  2. Jeśli nie masz jeszcze projektu pierwszej wiadomości, to po prawej stronie u góry znajduje się zielony przycisk „Create a Massage”. Kliknij i wybierz, jakiego typu projekt chcesz stworzyć. Użyj pierwszej opcji od góry, jeśli chcesz użyć kreatora e-maili i gotowych szablonów. Na drugim miejscu jest “inteligentny projektant”, który tworzy szablon wiadomości po podaniu URL strony internetowej. Trzecia opcja to zwykła wiadomość tekstowa, a ostatnia to edytor HTML.

    aweber_planowanie_2.jpg
  3. Kiedy zaprojektujesz wiadomość, będzie się ona znajdowała w zakładce „Drafts”. Aby zaplanować wysyłkę maili o konkretnej porze kliknij „Schedule” przy stworzonym projekcie.

    aweber_planowanie_3.jpg
  4. Na ekranie pojawi się kilka opcji. Pierwsza z nich dotyczy możliwości udostępniania wiadomości m.in. w mediach społecznościowych. Kliknij „Edit”, aby zmienić ustawienia. Kolejna opcja to wybór listy subskrybentów, do których ma dotrzeć wiadomość. Możesz edytować również jej ustawienia wybierając „Edit”. W rubryce „When should this message be sent?” możesz zaplanować datę i godzinę, o której Twoi odbiorcy otrzymają maila. Kliknij „Edit”.

    aweber_planowanie_4.jpg
  5. Wybierz interesującą Cię godzinę („Send time”), strefę czasową („Time Zone”) oraz datę w kalendarzu. Kiedy wszystko będzie gotowe kliknij „Apply”.

    aweber_planowanie_5.jpg
  6. Wystarczy, że na koniec klikniesz „Schedule Message for…” i gotowe!

    aweber_planowanie_6.jpg

To wszystko na dziś. Chcesz poznać więcej funkcji dostępnym na AWeberze? Może masz konkretne pomysły? Daj znać w komentarzu!

Masz wybór

Jeśli platforma pokazana w tym artykule nie spełnia Twoich oczekiwań, to zachęcam do zapoznania się z innymi wpisami na blogu. Możesz też ułatwić sobie proces szukania idealnego narzędzia — pomoże CI w tym porównywarka. Wystarczy, że podasz liczbę subskrybentów oraz maili, które zamierzasz im wysłać w ciągu miesiąca.

Czytalności!

Leave your comment here: