Podstawy GetResponse krok po kroku

Chcesz zacząć prowadzić e-mail marketing? Zobacz instrukcję zakładania konta, budowania listy mailingowej i wysyłki mailingu w GetResponse krok po kroku.

Podstawy GetResponse krok po kroku

GetResponse zdecydowanie nie jest najtańszym na rynku narzędziem do masowej wysyłki maili. Ma za to nad swoimi konkurentami pewną przewagę. Jest po polsku!

Na blogu znajdziesz wprawdzie dokładne instrukcje po polsku do wielu zagranicznych portali. Jeśli jednak uważasz, że bariera językowa jest nie do przeskoczenia, to GetResponse może okazać się strzałem w 10.

Zakładanie konta w GetResponse krok po kroku

  1. Otwórz stronę GetResponse. W polu „Adres e-mail” wpisz adres poczty elektronicznej, z której chcesz wysyłać mailing. Następnie kliknij „Załóż darmowe konto”. Dzięki tej opcji przez 30 dni będziesz mieć możliwość wypróbowania nieodpłatnie GetResponse. Jak działa oraz, czy odpowiada Twoim wymaganiom.

    Getresponse strona główna

  2. Wpisz swoje dane w rubryce „Imię i nazwisko”. Ustal hasło. Pamiętaj, że musi zawierać co najmniej 8 znaków, małe i wielkie litery, cyfry oraz znaki specjalne. Kliknij „Aktywuj konto”.

    Getresponse za darmo

  3. Na ekranie pojawi się komunikat z prośbą o aktywację konta. Kliknij „Przejdź do mojej skrzynki gmail”.

    Getresponse aktywacja konta

  4. Dostaniesz od GetResponse email, w którym musisz jedynie kliknąć „Aktywuj konto”.

    Getresponse aktywuj konto

  5. Po aktywacji konta nastąpi ponowne przekierowane na stronę GetResponse. W tym kroku musisz podać swoje dokładne dane: adres oraz numer telefonu. Mogą być one potrzebne do ewentualnej weryfikacji tożsamości.

    Getresponse uzupełnianie danych

  6. Zaznaczenie zgody na otrzymywanie materiałów marketingowych od GetResponse jest wymagane.

    GetResponse dane osobowe

  7. Następnie wyświetli się możliwość wybrania jednego z planów: ich rodzaje, stawki oraz możliwości, jakie dają. Możesz ominąć tę opcję i przejść do ekranu głównego, klikając „Może później, chcę wrócić do pulpitu”. Jeśli chcesz poznać koszty stałe prowadzenia konta, to w każdej chwili możesz sprawdzić zakładki strony GetResponse. Cennik jest jedną z nich.

    Getresponse cennik

To wszystkie kroki niezbędne do założenia konta na Getresponse. Email marketing Twojej marki może być teraz rozwijany bez przeszkód. Platforma umożliwia stworzenie bazy kontaktów i stały kontakt z klientami. Pozwala planować kampanie marketingowe i sprawnie zarządzać procesami sprzedażowymi.

Oczywiście przygoda z mailingiem dopiero się rozpoczyna. Możesz teraz przejść do kolejnego kroku, czyli tworzenia listy mailingowej.

Zakładanie listy mailingowej w GetResponse

Lista mailingowa to najważniejsza część ekosystemu masowej wysyłki maili. W ten sposób odbiorcy Twoich treści dają Ci znać, że ufają w Twoje dobre intencje. O dbaniu o jakość takiej listy kiedyś jeszcze napiszę artykuł, ale dziś chciałbym przedstawić Ci jak stworzyć taką listę na GetResponse.

Instrukcja tworzenia listy mailingowej w GetResponse

Jeśli zwykle wysyłasz maile swoim programem pocztowym (np. Outlook, Thunderbird) albo bezpośrednio ze swojej poczty (np. Gmail), to wiesz, że wysyłka do wielu odbiorców może być uciążliwa. Właśnie tutaj błyszczą platformy mailingowe.

Lista mailingowa pozwala na przechowywanie kontaktów, z których możesz skorzystać w każdej chwili, a stworzenie kilku list umożliwia grupowanie klientów. Dzięki temu w łatwy i szybki sposób możesz wysyłać treści do wybranej grupy.

  1. Wejdź na stronę GetResponse
  2. Po lewej stronie pulpitu znajduje się menu szybkich akcji. Kliknij „Dodaj kontakty”, aby zacząć tworzyć listę odbiorczą.

    Pulpit główny Getresponse

  3. Wybierz listę, z której chcesz dodać kontakty. Następnie możesz dodawać kontakty pojedynczo lub przesłać plik, importować z serwisów albo wkleić wielu adresatów.

Dodawanie pojedynczych kontaktów

Aby dodać kontakt, musisz znać adres email, imię odbiorcy Twoich przyszłych maili, a także posiadać pozwolenie na dodanie jej do swojej listy. Teraz wystarczy jedynie kliknąć „Dodaj kontakt” i cyk. Kontakt znajduje się na liście.

Getresponse dodawanie kontaktów

Dodawanie pliku, importowanie z serwisów lub wklejanie wielu adresów

Prześlij plik

Wybierz tę opcję, jeśli masz gotową listę adresatów w plikach komputera. Może masz w Excelu listę swoich klientów, albo uczestników warsztatu, którzy zgłosili chęć otrzymywania od Ciebie maili? To opcja dla Ciebie.

Getresponse przesyłanie pliku z bazą odbiorców

Uważaj! Rozmiar pliku w formacie .XLS nie może przekraczać 10 MB, a maksymalny rozmiar plików .CSV, .TXT, .VCF, .XLSX, .ODS to 50 MB.

Importuj z serwisu

Jeśli posiadasz listę na którejś z innych programów (np. Google Docs), możesz ją również importować przy pomocy kilku kliknięć.

Getresponse dodawanie listy odbiorców z portalu

Wklej z pliku

To opcja dla osób, które zapisują rzeczy, ale niekoniecznie w arkuszach kalkulacyjnych czy bazach danych. Może masz gdzieś swój plik z listą klientów, a może… prowadzisz hotel i wszystkie adresy mailowe masz w księdze gości?

Teraz potrzebujesz jedynie trochę czasu, aby uzupełnić formularz.

Pamiętaj tylko, że dane jednej osoby muszą znajdować się w jednym wierszu i odpowiedniej kolejności: adres email, imię i nazwisko, pole dodatkowe, a pomiędzy nimi muszą znajdować się przecinki.

Getresponse wklejanie pliku z listą mailingową

Migracja listy

Możesz przenieść listę z innych platform mailingowych, na przykład MailerLite, AWeber. Plik musi być w formacie .CSV, a jego rozmiar nie może przekraczać 10 MB. Wybierz plik i kliknij “Dalej”, aby importować wybrany plik.

Z pomocą przedstawionych opcji możesz z łatwością dodawać kontakty do swojej listy mailingowej. Pamiętaj koniecznie, że musisz mieć pozwolenie osób, aby dodać je do listy. Pora na kolejny krok, czyli wysłanie maila!

Wysyłka mailingów w GetResponse

Po założeniu konta w GetResponse i stworzeniu listy odbiorców pozostał Ci już tylko jeden krok. Ten wieńczący dzieło. Ten, który był Twoim celem od początku tej drogi.

Wysłanie maila!

Warto zwrócić uwagę na to, że niektórzy wolą przeglądać swoje elektroniczne skrzynki wieczorem a inni rano. Kiedy uda Ci się ustalić, do której grupy należą Twoi odbiorcy, to wiedz, że GetResponse umożliwia Ci napisanie maila w wygodnym dla Ciebie czasie i zaplanowanie wysłania go w odpowiednim momencie.

Jak zaplanować mail w GetResponse — instrukcja krok po kroku

  1. Wejdź na stronę GetResponse
  2. Z lewej strony pulpitu znajduje się menu szybkich akcji i kliknij „_stwórz newslette_r”, aby wysłać email do osób z wybranej przez Ciebie listy.
  3. Nadaj tytuł, dodaj odbiorców, treść oraz grafikę maila. GetResponse ma kilka darmowych szablonów, z których możesz skorzystać. Z pewnością pomogą w stworzeniu atrakcyjnego wizualnie maila, ale jeśli potrzebujesz, żeby mail był „w całości Twój”, to możesz stworzyć go od zera, a nawet skorzystać z edytora HTML.

    Getresponse email marketing

  4. Pamiętasz, jak pisałem o ustalaniu grupy odbiorców? Pomóc Ci może opcja śledzenia kliknięć w wiadomości i linki. Dzięki temu dowiesz się, w co lubią klikać Twoi czytelnicy (czy to tekst, czy zdjęcia, czy może filmiki).

    Getresponde narzędzia do e-mail makretingu

  5. Kolejna opcja wydaje się być dosyć intuicyjna. Jeśli chcesz wysłać email natychmiast, kliknij „Wyślij od razu”, a jeśli chcesz zaplanować email na dogodną porę wybierz opcję „Zaplanuj na później”.

    Getresponse planowanie wysyłki mailingów

  6. Po wybraniu planowania na później rozwiń kalendarz, klikając w jego ikonę i wybierz datę oraz godzinę.

Getresponse kalendarz

  1. GetResponse posiada też opcję „Time travel”, którą możesz chcieć zaznaczyć jeśli wysyłasz maile do różnych stref czasowych. Po jej zaznaczeniu każdy odbiorca dostanie maila o wybranej godzinie, z tym że w swojej strefie czasowej.

    Getresponse planowanie wysyłki w różnych strefach czasowych

  2. Wszystko gotowe? W takim razie kliknij przycisk „Zaplanuj” i czekaj na statystyki otwarć swojego pierwszego mailingu. :)

Brawo! Udało Ci się przejść przez proces: założenie konta, stworzenie listy mailingowej i wysłanie pierwszego mailingu w GetResponse. Ta platforma do e-mail marketingu kryje jeszcze wiele opcji. Daj znać w komentarzu, czy chcesz je poznać. Chętnie podzielę się kolejnymi instrukcjami ;)

A może coś innego?

Platform do masowej wysyłki maili jest mnóstwo. Nie musisz decydować się na tę z tego artykułu.

Najlepiej jak sprawdzisz sam(a), która platforma jest dla Ciebie.

Specjalnie w tym celu przygotowałem porównywarkę różnych ofert: TUTAJ.

A jeśli chcesz dokładniej przyjrzeć się dostępnym na rynku rozwiązaniem, to sprawdź koniecznie również inne artykuły z bloga.

Sprawdź i wybierz platformę najlepszą dla Ciebie!

Zostaw komentarz