Instrukcja do SendPulse krok po kroku

Potrzebna jest Ci instrukcja do zakładania konta w SendPulse? W tym artykule ją znajdziesz, a dodatkowo zrobisz pierwsze kroki w tworzeniu kampanii mailingowej.

Instrukcja do SendPulse krok po kroku

SendPulse jest platformą, która posiada wiele narzędzi marketingowych. Możesz dzięki niej prowadzić marketing internetowy od „a do z”. Dziś pokażę Ci podstawy tworzenia kampanii mailingowych. Założysz konto w SendPulse, zbudujesz listę odbiorców i wyślesz pierwszy mailing. Do dzieła!

Jak założyć konto na SendPulse?

  1. Wejdź na stronę SendPulse.

    sendpulse_konto_1 (1).jpg

  2. Jeśli nie wiesz, czy platforma SendPulse będzie odpowiadać Twoim potrzebom, możesz założyć darmowe konto. Wszystkie informacje odnośnie warunków darmowego pakietu znajdziesz w zakładce „Pricing”.

    sendpulse_konto_2.jpg

  3. Na stronie głównej kliknij „Try for free” lub „Sign Up”. Możesz zarejestrować się przez konto na Facebooku albo przez Google — w tym celu kliknij „Sign up with Facebook/ Google”. Możesz także podać swoje dane. W polu „Name” wpisz swoje imię i nazwisko. W następnej rubryce podaj e-mail, z którego zamierzasz wysyłać wiadomości. Niżej wpisz numer telefonu, a na samym końcu hasło. Pamiętaj, że musi się ono składać z 8 do 48 znaków, zawierać przynajmniej jedną cyfrę, małe i wielkie litery.

    sendpulse_konto_3.jpg

  4. Następnie musisz wpisać kod, który został wysłany na podany przez Ciebie e-mail w celu weryfikacji. Kiedy to zrobisz, kliknij „Confirm

    sendpulse_konto_44.jpg

Brawo! To wszystkie kroki niezbędne do założenia konta na SendPulse. Możemy przejść dalej, czyli do tworzenia listy mailingowej.

Jak stworzyć listę mailingową na SendPulse?

  1. Zaloguj się na swoje konto na w SendPulse. Na ekranie głównym kliknij zielony przycisk „New mailing list”.

    sendpulse_lista_1.jpg

  2. W polu „Mailing list name” wpisz nazwę listy, którą chcesz utworzyć, a następnie kliknij „Add”.

    sendpulse_lista_2.jpg

  3. Możesz stworzyć listę mailingową na 4 sposoby: przesłać plik z danymi, skopiować i wkleić dane, importować kontakty z innej platformy lub wpisać każdego pojedynczo.

Przesyłanie plików

  1. Kliknij „Upload File”.

  2. Wybierz plik, który chcesz eksportować. Pamiętaj, że musi być w formacie CSV, XLS, XLSX.

  3. Możesz zweryfikować adresy e mail. Kliknij „Email verification”.

  4. Zatwierdź klikając „Upload”.

    sendpulse_lista_3.jpg

Kopiowanie danych

  1. Kliknij „Copy & Paste”.

  2. W polu „Contact list” wklej dane subskrybentów. Pamiętaj, aby zrobić to w odpowiedniej formie: dane każdego klienta muszą być w osobnym wierszu, najpierw powinien znajdować się adres email, a po przecinku resztę danych.

  3. Możesz zweryfikować adresy e mail. Kliknij „Email verification”.

  4. Zatwierdź klikając „Upload”.

    sendpulse_lista_4.jpg

Importowanie kontaktów

  1. Kliknij „Import from”.

  2. W polu „Service” wybierz platformę, z której chcesz importować dane.

  3. Poniżej wpisz klucz API (klucz interfejsu programowania aplikacji).

  4. Możesz zweryfikować adresy e-mail. Kliknij „Email verification”.

  5. Zatwierdź klikając „Get mailing list”.

    sendpulse_lista_5.jpg

Dodawanie subskrybentów pojedynczo

  1. Kliknij „Individual Entry”.

  2. W polu „Email” wpisz adres email nowego subskrybenta.

  3. Poniżej wprowadź numer telefonu.

  4. Wpisz imię i/lub nazwisko w polu „Name”.

  5. Zatwierdź klikając „Upload”.

    sendpulse_lista_6.jpg

To wszystkie kroki potrzebne do utworzenia listy mailingowej na platformie SendPulse. Zapraszam Cię do punktu kulminacyjnego — wysyłki e-maila.

Jak zaplanować wysyłkę e-maila w SendPulse?

  1. Zaloguj się na swoje konto SendPulse. Kliknij „Create a campaign” na ekranie głównym.

    sendpulse_planowanie_1.jpg

  2. W polu „Select a mailing list” wybierz listę mailingową z kontaktami subskrybentów, do których chcesz wysłać maila. W polu „Subject line” wpisz temat wiadomości. Kliknij „Next”, aby przejść dalej.

    sendpulse_planowanie_2.jpg

  3. W następnym kroku możesz wybrać szablon wiadomości przygotowanej przez Ciebie wcześniej, stworzyć ją od nowa w zakładce „Template builder”. W zakładce „Featured templates” znajdziesz gotowe wzory. Istnieje też opcja importu szablonu. W tym celu kliknij „Template import”. Ostatnią opcją jest użycie edytora HTML. Kliknij „HTML Editor”. Jeśli wszystko jest gotowe, kliknij „Next”.

    sendpulse_planowanie_3.jpg

  4. W zakładce „Message Content” możesz dodać nagłówek wiadomości („Preheader”), wybrać inny szablon („Select different template”) lub załączyć plik („Attach file”). Następnie kliknij „Next”.

    sendpulse_planowanie_4.jpg

  5. W zakładce „Campaigne parameters” możesz dodać szczegóły swojej wiadomości, takie jak strona rezygnacji z subskrypcji („Unsubscribe page”), język formularza rezygnacji z subskrypcji („Language of the unsubscribe form”), dodać kategorie subskrypcji („Subscription category”). Na koniec kliknij „Next”.

    sendpulse_planowanie_5.jpg

  6. W zakładce „Preview and send” możesz zobaczyć podgląd wiadomości, a także zaplanować datę i godzinę, w których email dotrze do subskrybentów. W tym celu wybierz „Send on”. Rozwiń okno kalendarza klikając w jego ikonkę. Wybierz dzień, w którym chcesz wysłać maila, zaznacz godzinę. Jeśli chcesz zmienić strefę czasową, kliknij w już ustawioną i wybierz inną z dostępnych. Na końcu wybierz „Schedule” i gotowe!

Gratulacje! Udało nam się wspólnie przejść przez wszystkie kroki. Teraz niestraszne już Ci będzie wysyłanie mailingów. A to dopiero początek przygody, bo SendPulse ma wiele pomocnych w marketingu internetowym opcji. Chcesz poznać więcej z nich? Podziel się tym w komentarzu!

Zastanawiasz się nad czymś innym?

A może SendPulse z artykułu nie przypadł Ci do gustu? Na blogu opisałem też inne rozwiązania dostępne na rynku.

Jeśli masz problem z wybraniem jednej platformy spośród wielu, to zapoznaj się z porównywarką. To narzędzie ma na celu pomóc Ci w wyborze najlepszej opcji. Wystarczy, że wpiszesz liczbę osób, do której chcesz wysyłać maile oraz ile mailingów masz zamiar wysłać miesięcznie.

Zostaw komentarz